معرفی شرکت هواپیمایی کیش ایر

معرفی شرکت هواپیمایی قشم

کیش ایر با هدف توسعه فعالیتهای جزیره زیبای کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال 1370 تأسیس شد.  این شرکت پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خردادماه سال 1370 با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد.پس از طی دوره تأسیس و راه اندازی، از اواخر سال 1372 و با تغییر مدیریت شرکت، دوران سازندگی کیش ایر آغاز شد. بکارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا شرکت در مدت زمان کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی خدمات فرودگاهی و پشتیبانی دست یابد که تحقق چنین اموری، بستر مناسبی را برای موفقیت های بعدی فراهم ساخت. همزمان با گذراندن موفقیت آمیز دو دوره مقدماتی، دوره سوم به نام مرحله بازنگری و شکوفایی، از اواخر سال 1376 و با تغییر مجدد مدیریت آغاز شد.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم

کیش ایر در این زمان، 10 فروند هواپیمای اجاره ای شامل هواپیمای یاک 40 و توپولوف 154 در اختیار داشت که با تغییر سیاست های ارزی بانک مرکزی، عدم واگذاری ارز دولتی و افزایش نرخ ارز برای شرکت های هواپیمایی امکان نگهداری و انجام حداقل ساعت پرواز تعیین شده برای آنها عملی نبود. لذا به منظور پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی، تعداد هواپیماهای اجاره ای کاهش و در عوض، ساعت پرواز هواپیماهای باقی مانده افزایش یافت. از این مرحله می توان به عنوان آغاز دوره چهارم، یعنی اتخاذ استراتژِی نوینی برای خروج از بحران مربوطه یاد کرد.
فشارهای ناشی از نرخ بالای اجاره بها با تغییر نرخ ارز سبب شد تفکر خرید هواپیما در کیش ایر بیش از پیش دنبال شود. افق بلند شرکت در جهت استقلال کامل،کارآفرینی و ارتقاء ایمنی از دیگر شاخص هایی بود که کیش ایر را به خرید هواپیما، استفاده از خدمه پروازی ایرانی  بجای خدمه پروازی خارجی و انجام امور مهندسی تعمیرات در داخل تشویق می کرد. این امر اگرچه وقت گیر، پرهزینه و پرزحمت بود؛ ولی نتیجه مثبت در ابعاد مختلف، بویژه اقتصادی برای شرکت، سازمان منطقه آزاد کیش و کشور در برداشت.

معرفی شرکت هواپیمایی قشم

اکنون نیز در مرحله پنجم از تاریخچه کیش ایر، مدیریت شرکت توانسته است سیاست استراتژی نوین خود را به مرز بلوغ برساند که ثمره آن را می توان افزایش ناوگان ملکی و نیز جایگزینی هواپیماهای غربی بجای هواپیماهای شرقی دانست که این نیز در راستای رضایت مندی و تحقق خواسته های مسافران صورت پذیرفته است.این شرکت در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو  IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهی نامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است.

منبع:سایت رسمی ایرلاین کیش ایر


هواپیمایی آسمان
هواپیمایی تابان
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی نفت
هواپیمایی قشم
هواپیمایی ایران ایرتور
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرس