پایانه بار هوایی ظرفیتی ناشناخته در آذربایجان شرقی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از مشکلات فعالیت کارگو ( پایانه بار هوایی ) فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، ناآگاهی بازرگانان و تجار از این ظرفیت است و باید اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد. علی نواداد روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، با اشاره به اهمیت کارگوی فرودگاه تبریز، اظهار داشت: پایانه بار هوایی فرودگاه تبریز ظرفیتی برای منطقه شمال‌غرب کشور است و تداوم سرویس‌دهی آن نیازمند اطلاع رسانی فرا استانی است. وی با اشاره به انبارهای طلای فرودگاه تبریز، افزود: این انبارها در کشور بی‌نظیر بوده و ظرفیت و بستر خوبی برای فرودگاه شهید مدنی تبریز به شمار می‌رود و باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت به دنبال برنامه‌های مناسب باشیم. نواداد از ورود روزانه 50 تن محصولات گلخانه‌ای از منطقه آزاد ارس به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برای صادرات خبر داد و گفت: پایانه بار هوایی در دوران پسابرجام و به واسطه افزایش داد و ستد خارجی بیشتر احساس می شود. وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، گفت: با توجه به این مسأله برای تسهیل تردد مسافران خارجی باید اقداماتی صورت گیرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به بازدید از پایانه‌های مرزی و گمرک جلفا و نوردوز، گفت: با کاهش عوارض عبوری از سوی جمهوری آذربایجان و فعال بودن گمرک جلفا در روزهای جمعه شاهد افزایش تردد کامیون‌های ترانزیتی در این منطقه هستیم.وی با اشاره به بازدید از گمرک سهلان و انبارهای عمومی این مجموعه، گفت: از ظرفیت اسمی این انبارها استفاده نمی‌شود . پایانه کارگو (پایانه بارهوایی) فرودگاه تبریز در بهمن سال 93 بهره برداری شد.


هواپیمایی آسمان
هواپیمایی تابان
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی نفت
هواپیمایی قشم
هواپیمایی ایران ایرتور
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرس