کیفیت باند بتنی فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای فنی است

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه بازدید از اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد، گفت: کیفیت بتن اجرا شده در باند 29 راست فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای فنی است. محمد شکرچی زاده با بیان اینکه این باند با رویه بتنی شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: استفاده از رویه‌ های بتنی به دلیل افزایش طول عمر مفید جاده‌ها و استفاده از مازاد مصرف سیمان در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی افزود: رویه‌های بتنی و استفاده از آنها به دلیل عمرمفید و کارایی فراوان در بسیاری از کشورهای جهان رایج شده ، اما در کشور ما بیشتر استفاده از رویه‌های آسفالت و قیر متداول بوده است. شکرچی زاده اظهار داشت: استفاده از بتن در باند 29 راست فرودگاه مهرآباد جایگزین مناسبی برای استفاده از رویه‌های قیر و آسفالت است و امیدواریم بتوانیم این شیوه را در سایر پروژه‌های عمرانی کشور از جمله بزرگراه‌ها مورد استفاده قراردهیم تا عمر مفید جاده‌های کشور نیز افزایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم رویه‌های بتنی بین 20 تا 30 سال عمر مفید راه‌ها را افزایش دهد، افزود: این روش بر اساس آزمایش‌ها و تحلیل‌ها، عمر طولانی‌تری نسبت به قیر و آسفالت دارد و انتظار داریم از این روش در ساخت بخشی از آزاد راه تهران - شمال استفاده شود. به گفته این استاد دانشگاه، آزمایش های استفاده از رویه های بتنی و مشخصا باند راست 29 فرودگاه مهرآباد از سال 1393 آغاز شد و با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از سیمان مازاد کشور باید استفاده از رویه های بتنی در پروژه های عمرانی مورد توجه جدی قرار گیرد.


هواپیمایی آسمان
هواپیمایی تابان
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی نفت
هواپیمایی قشم
هواپیمایی ایران ایرتور
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرس