تملک اراضی اصلی‌ترین ضرورت فرودگاه اصفهان است

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: با توجه به محدودیت‌های ترمینال فعلی پروازهای بین‌المللی اصفهان، اصلی‌ترین ضرورت تملک اراضی مورد نیاز برای احداث ترمینال جدید است که به افزایش ظرفیت مسافر و رونق صنعت گردشگری می‌انجامد. حسن امجدی درباره تملک اراضی فرودگاه اصفهان عنوان کرد: هر نوع اقدام توسعه‌ای در این فرودگاه وابسته به تملک اراضی به نام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است در حالی که ظاهراً اراضی موجود در اطراف فرودگاه اصفهان به سایر سازمان‌ها تعلق دارند. البته هیأت مدیره و شخص مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کمک مقامات استانی و استاندار اصفهان برای رفع این مشکل اساسی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان به تملک چند صد هکتار اراضی نیاز دارد، گفت: تملک اراضی فرودگاه اصفهان یک تکلیف است و هر اقدامی برای احداث ترمینال بین‌المللی این فرودگاه توسط فرانسوی‌ها، جذب منابع استانی یا شرکت فرودگاه‌ها منوط به تملک اراضی آن است.مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان اصفهان درباره ضرورت توسعه اپرون فرودگاه اصفهان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه و پیش‌بینی استقبال قابل توجه گردشگران از اصفهان در دروان پساتحریم، توسعه اپرون فرودگاه اصفهان دست‌کم به تعداد 10 موقعیت دیگر ضروری است. البته در کوتاه‌مدت می‌کوشیم با استفاده از فضاهای موجود بخشی از مشکلات ناشی از کمبود فضای پارک را موقتاً جبران کنیم. امجدی در خصوص چشم‌انداز توسعه فرودگاه بین‌المللی اصفهان بیان داشت: با توجه به فضای حاکم در شرکت فرودگاه‌ها، تفکرات در سطح هیأت مدیره این شرکت و اشتیاق استان و استاندار اصفهان به نظرم چشم‌انداز خوبی برای رفع موانع این فرودگاه می‌توان ترسیم کرد. این موانع به تدریج و پس از اخذ مجوزهای لازم و تخصیص منابع مالی برطرف خواهند شد. وی یکی از اهداف این اداره کل را افزایش پروازها و به تبع آن افزایش ظرفیت پذیرش مسافران فرودگاه اصفهان دانست و افزود: در این زمینه با استفاده از پتانسیل‌ زیرساخت‌های موجود، ارتقای سطح کیفیت خدمات فرودگاهی و هوانوردی، استانداردسازی فرآیندهای فرودگاهی و تسهیل در روند اجرای امور این هدف محقق خواهد شد.

مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان اصفهان یادآور شد: در برنامه‌های کوتاه‌مدت این فرودگاه به بهسازی و بازسازی زیرساخت‌ها خواهیم پرداخت و برنامه‌های بلندمدت نیز به احداث و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز اختصاص می‌یابد. امجدی تصریح کرد: ترمینال خارجی فعلی فرودگاه اصفهان در شش هزار مترمربع به مسافران خدمات ارائه می‌دهد در حالی که در طرح توسعه هشت هزار مترمربع دیگر دیده شده که البته نیمه تمام مانده و ضروری است این پروژه سریعاً تعیین تکلیف شود. وی ادامه داد: هم‌زمان با توسعه فضای ترمینال خارجی فعلی به 14 هزار مترمربع، طرح احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه اصفهان نیز آغاز خواهد شد. مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم طی 2- 3 ماه آینده برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این فرودگاه را تدوین و بر اساس نظر هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و اولویت‌ها، آن‌ها را محقق کنیم، اظهار کرد: قطعاً مقدمات این اقدامات و برنامه‌هایی که قرار است در این فرودگاه اجرا شوند ناشی از تلاش‌ مدیرکل‌ سابق این فرودگاه و همکاران این اداره کل است و اجرا و تکمیل آن‌ها را مدیریت جدید بر عهده خواهد داشت.


هواپیمایی آسمان
هواپیمایی تابان
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی نفت
هواپیمایی قشم
هواپیمایی ایران ایرتور
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرس