ابراز علاقه چینی‌ها برای راه‌اندازی خطوط پروازی در ایران

امیر سالاری: با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی خارجی علاوه بر راه‌اندازی خطوط پروازی،علاقه‌مند به ایجاد مراکز تعمیر و نگهداری در زمینه هواپیما و هلی‌کوپتر در کشور هستند، افزود: ایران به علت تحریم‌ها طی ۳۵ سال گذشته بازار بسیار بکری در صنعت هوایی دارد چراکه در این مدت نتوانسته‌ایم نیازهای این صنعت را پوشش دهیم. وی با تاکید بر اینکه عدم تامین نیازهای صنعت هوانوردی طی سال‌های گذشته موجب شکل‌گیری بازار مستعد برای شرکت‌های خارجی است، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی و مطالعات نیازسنجی وزارت راه و شهرسازی باید تا افق ۱۴۰۴ تعداد ۴۰۰ هواپیمای جدید وارد کشور شود. همچنین از حدود ۲۵۰ هواپیمای موجود در کشور تنها حدود ۱۵۰ فروند مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۱۰۰ فروند آن به علت نبود قطعات یا تعمیرات اصولی از ناوگان خارج شده‌اند بنابراین بازار تعمیر و نگهداری خوبی در ایران وجود دارد. رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه از ۱۰ میلیون دلار قیمت و ارزش واقعی یک هواپیما حدود ۲۵ میلیون دلار صرف هزینه تعمیر و نگهداری می‌شود، بیان کرد: بر این اساس هزینه تعمیر و نگهداری هواپیما یک‌چهارم قیمت خرید آن است و به همین علت نیز بسیاری از کمپانی‌ها علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستند. وی عنوان کرد: از طرفی حجم تعمیر و نگهداری هلی‌کوپتر در ایران بسیار بیش از هواپیماست چرا که ما به لحاظ موقعیت اقلیمی خاص در بخش‌هایی مانند نفت و گاز، مدیرت بحران، مدیریت منابع طبیعی و پزشکی به عنوان آمبولانس و… می‌توانیم از هلی‌کوپتر استفاده ‌کنیم و این امر انگیزه‌ای برای کمپانی‌ها در جهت سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود.


هواپیمایی آسمان
هواپیمایی تابان
هواپیمایی آتا
هواپیمایی معراج
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی کاسپین
هواپیمایی نفت
هواپیمایی قشم
هواپیمایی ایران ایرتور
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی زاگرس